Körkort!

Vaknade upp imorse och kände nervositetetn komma krypandes. Tog 07.05 bussen mot staden och gick direkt upp till vägverket för registrering och fotografering. vi va ca 20 stycken som skulle göra provet samtidigt, en gubbe kom in och började predika om hur vi skulle gå till väga osv osv. fick gå in till ett rum och lämna ifrån oss ID och sedan sätta oss vid en dator. svarade på frågorna och efter att ha kryssat i sista frågan gled blicken mot "Avsluta provet" knappen som dök upp.
kände hur handen darrade när jag började glida med muspekaren mot destination resultat. sekunderna gick... vågade inte trycka på knappen. sneglade bort lite och tryckte till, när jag vände tillbaka såg man en stor grön text GODKÄND! så jävla lycklig :D

När chocken lagt sig klev jag upp och gick bort och tog emot mit ID och ett papper som bevisade att jag gjort teorin och klarade den. blev till att knata ner till körskolan för att ha en extra körlektion som "uppvärmning" kan man säga hehe. Gick riktigt bra och självförtroendet va på topp! Efter det blev lite vandra på stan ett tag och där träffade jag syrran och hennes kompis så de blev till att gå runt med dom en stund innan jag vandrade tillbaka till Vägverket.

Fick köra med en Tjej som hette Jenny, hon va faktiskt riktigt trevlig. Fick kolla lite under huven och peka ut lite olika saker för henne innan vi åkte iväg. Körningen va faktiskt riktigt lätt, lättare än va jag trodde. Gjorde backa runt gatuhörn, en start i backe, körde massa landsväg bort mot bergsåker och runt där lite. Blev en jäkla massa rondeller så dom kan jag snart blunda och köra igenom känns de som. När vi äntligen rullade in på vägverkets parkering möttes man av dom trevliga orden "ja dedär gick ju riktigt bra, klart godkänd" såååååå lycklig :D :D :D

Så har varit och kört runt lite i bommen/kvissle osv med lill-syrran när man kom hem hehe, sjukt roligt och så är jag jävligt glad! Frihet!

HA D GÖTT! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0