Möblerat om och Harry Potter

Tjooo!

Idag har de varit en riktigt härlig dag måste jag säga! klev upp runt 12 tiden och satte mig vid datorn och lyssnade på lite musik och så. Gick sedan ner för att käka en sen frukost. Jag ringde till broder min vid 13 tiden för att kolla så dom va hemma. Gick sedan upp med min dator som varit trasig ända sedan åskan slog ner och den tvärdog. Så nu ska han skicka den vidare till en polare som ska kolla om han hittar vart felet är och vad som behöver köpas nytt.

När jag väl va där så frågade brorsan om jag hade bråttom.. "nää vadårå?" -bra då kan du stanna kvar och hjälpa till att möblera om. Haha jaha tänkte jag så då blev man kvar där några timmar och drog möbler hit och dit. Brorsan sa en ganska skön grej också.

jag: fan dehär blir trång.. möbler överallt
Bror: ääh de e lugnt dehär.. jag spelade mycke tetris när jag va liten

haha tyckte de va ganska klockrent! jag och Brorsans Sambo skrattade ganska gott :D

Tillslut blev vi klara och jag började gå hemmåt för att ta bilen och få med lillasyster så vi kunde åka och plocka upp Storasyster och hennes son. Sen bar de av in mot staden för att gå på bio och se den nya Harry Potter filmen.  Jag tycker den var helt okej. Den hade ju sina brister men säg en film som är baserad på en bok som man lyckats med. Jag har då aldrig sett något sånt. Så filmen får helt klart Godkänt från min sida. Men som den harry potter nörd jag är så måste jag ju såklart påpeka att böckerna är 1000 gånger bättre!

Jag har precis suttit och kollat på en film som heter The Freedom Writers. Baserad på en sann historia om en kvinna som blir lärare på en skola med mycket gängvåld osv. Hon får en klass i Engels litteratur och hon försöker lösa konflikterna emellan dom olika gängen. Filmen är GRYMT sevärd! väldigt gripande och rörande. 

Fick nyss den trevliga nyheten att Cecilia kanske ska hit på fredag =) ska bli skoj att få träffa henne igen, om de nu blir av xD :D

Nee dags för sängen tror jag! God natt

Kommentarer
Postat av: cilla

hihi ja det skulle ju vara kul att träffa dig, men som sagt, vi ser hure blire, just nu lutar det åt kusinen ;p ^^ men jag hinner alltid ändra mig xD (a)

2009-07-23 @ 23:41:57
URL: http://cillapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0